Ben yine mumluk yaptım ayıptır söylemesi...




 



Ohooo tam 11 gün tatilim var diye diye gittim nasıl geçtiğini anlamadan döndüm geldim…
Sabahları erkenden babamla denize ya da yürüyüşe gittik, öğleden sonraları uyukladık, akşamüstleri bahçeleri sulayıp her yerleri yıkadık, bol bol meyva yedik, kitaplar okuduk, babama güldük ve aynen giderken yazdığım gibi hiç terlik giymedim (tabi sonucunda şu anda ayaklarımın altı PVC kaplanmış gibi oldu ama umrumda değil).
 
 
Sanırım hayatım boyunca benim en huzurlu olduğum yer bu ev. Sabah gözümü açar açmaz geceliklerle yalınayak direk bahçeye çıkıp, babamımı bulup, onun saat kaçta kalktığını ve biz uyanana kadar yaptıklarını dinlemek, sonra teker teker kardeşim ve annemin de gelmesi ile bahçede ufak çaplı bir tur atılması ve klasik konuşmalar; ben saat 4 de kalktıp şöyle bir dolandım, aa ben duydum seni, su içtin, ben uyandığımda herkes uyuyordu, baktım saat daha 6, yat dedim tekrar, sen yatmışsın ben kalkmışım, terledim bir ara camı açtım… Herkesin uykusu o kadar hafif ki, duyan diyecek bunlar hiç uyumuyor herhalde , bütün gece bir hareket bir trafik odalar arası…
Neyse işte her güzel tatil gibi bizimkisi de bitti, bitsin ki yenisi gelsin değil mi: )
Fotoğraflar çektim ama öyle aman aman hoşuma gitmediler akşam şöyle bir baktım da, eğer düzenleyebilirsem bizim bahçeden fotoğraflarla tekrar karşınızda olacağım önümüzdeki günlerde.
 
 

Ama bugün daha tatile gitmeden önce yaptığım ve fotoğraflarını hazırladığım bu mumluklarla hoşgeldim diyeyim istedim.
Hepiniz artık biliyorsunuzdur mumlukları ne kadar çok sevdiğimi (1 - 2 - 3 - 4 - 5), her fırsatta değişik mumluklar yapıyorum. Bu seferkiler de oldukça basit ve cıvıl cıvıl…
 
 
Malzemeler; Kavanoz, peçeteler, fırça ve tutkal…
Önce peçetelerin katlarını ayırıyorsunuz, tabii çok nazik ve dikkatlice, en üst desenli katını kavanozunuzun boyutlarında kesiyorsunuz. Sonra kavanoza tek elinizi geçirip diğer elinizle dış yüzeyini ince bir kat tutkalla güzelce buluyorsunuz ( bende peçete aktarma yapışkanı denilen bir şey vardı, onu kullandım ama sonra tutkalla da denedim oldu) . Kestiğiniz peçeteyi kavanozunuzun üstüne buruşturmadan, yırtmadan sakince bırakıyorsunuz, çekiştirmeyin anında yırtılıyor. Sonra kurumaya bırakıyorsunuz. Kuruduktan sonra üstüne ben bir kat sulandırılmış tutkal sürdüm. İyice sabitlenmiş oldu kavanoza. Sonra tekrar kuruması için zaman verin, tamamen kuruyunca da koyun bir köşeye yakın mumlarınızı yapın keyfinizi…
 
 
Evde ince tel bulamadım aslında fener gibi yapacaktım bunları ama şimdilik balkonumuzda böyle dizi dizi akşam olmasını bekliyorlar. Yaz bitmeden, hala balkonlarda, bahçelerde keyifler sürerken sizde yapıverin (Balıkesir’den her dönüşümde bir süre bizim şivede konuşuyorum, gidivereyim, yapıvereyim… ee sizde idare ediverin artık: ) ).
NOT 1: Biraz geç oldu ama hepinizin geçmiş bayramınıkutluyorum, önümüzdeki Bayramlarda bu bayram yaşadğımız tüm güzellikleri tekrar tekrar yaşayalım ama aynı üzüntüleri umarım bir daha asla yaşamayız.
NOT 2: Önceki postlarda yapmış olduğunuz yorumlar ve güzel dilekler için hepinize tek tek çok teşekkür ederim. Malum tatil dönüşü işler yığılmış, cevap yazamadım tek tek, daha diğer blogları bile tam anlamıyla gezemedim.
 
NOT 3: Workshop ile ilgili mailler alıyorum, ne zaman başlıyor diye. Aslında Ağustos ayında başlayacaktı ama hem Ramazan, hem de sıcaklar yüzünden Eylül ayına ertelendi. Detaylı bilgi için 0216 385 31 37/ 0530 944 14 94 nolu telefonları arayabilirsiniz.
 
 
 
Again I'm at the office after a great vacation. It is very difficult to be adapted to work in a closed room. I was in the garden and the sea all day long. I ate, swam, walked around, dealed with our garden.
I am realy peaceful whenever I go there.
I have so many photos from our garden, I am planing to arrange them and I will share it with you the next days.
But today, I wanted to share this simple candle holders with you. You know, how much I love candle holders (My past candle holders are here ; 1 - 2 - 3 - 4 - 5).
As you see in the picture it is so easy and I'm sure that many of you already tried to do it.
 
 
 
All you need is a jar, paper napkin with nice design and glue.
Unfold and separate the napkin (if it has multiple layers) and use the top layer. Trim the napkin to fit around the glass, allowing some overlap. Brush the glass with a thin layer of glue (Mod Podge) and apply the napkin slowly, smoothing wrinkles as you go. Align the edge of the napkin with the top of the glass,folding the edge of the napkin under the bottom of the glass. Allow to dry. Brush a second thin layer of glue (Mod Podge) over the napkin, coating thoroughly. Allow to dry.
See you soon again…


 
 
 
 
 
 
 
 
 

77 yorum :

  1. Çok şık olmuş peçetelerin desenleride harika ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin tabi Nohut.
    Hani kuruduktan sonra üzerine bir kat daha sulandırılmış tutkal süreceğiz ya, bu senin kavanozların üzerindeki etiketleri çıkaramama sebebin mi acaba? :)) Bana kalırsa böyle ince, nazik, nazenin mumlukları yalnız sen yapabilirsin, tek kat bir peçeteyi tutkal üzerine yırtmadan yapıştırmak çookk sabır ister :)
    Hoşgeldin, hoş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o posttan sonra etiketleri en iyi katı sağ sürerek çıkartabiliyorum ama yinede zorlanıyorum.
      Beğenmene de çok sevindim. Esas sen çok naziksin ne hoş şeyler yazmışsın...

      Sil
  3. Hoşgeldiniz...mumluklara bayıldım..ne kadar pratik ve güzel olmuşlar...ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk, evet gerçekten çok basit, evde bir iki kavanoz biriksin başka desenli peçeteler ile yine yapacağım.

      Sil
  4. Boncuklu küçük yeşil mumluğa bayıldım ben! Mutlu günlerde kullanın:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O pek şirin oldu ablası:) Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Hosgeldin Nohut! yeni postu gorunce nasil sevinmisim :)
    nerede olursak olalim dedigin gibi o evlerin huzuru bambaska. benim de en sevdigim yer cesme. Ayni hikayeler. kalkinca bakiyorum babam balkonda caylari icmeye baslamis. Otur yanina sohbet et, hadi firina gidelim de kalkiver bir anda. ozledim galiba :)
    Iyi ki geldin hosgeldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemez misin, Gurbet çok zor, diyorum ya alışılmıyor, ayrılık günü mutlaka bir el kalbimi sıkıyormuş gibi hissediyorum..

      Ama hoşbuldum gelince buraları:)

      Sil
  6. hoşgeldin, sefalar getirdin ...gözlerim blog sayfasında kaldı ^-^ yine çok güzel mumluklar,ellerine sağlık...güzelce dinlenme de çok sevindim...Aile gibisi yok.Onların yanı tatilin en şahanesi...Tatilde neler yaptın diye soranlara Baba Palas'taydım diyorum.Herşey dahil. ^-^
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baba Palas iyiymiş:)

      Benden de sevgiler:)

      Sil
  7. çok güzel olmuşlar çok beğendim bu fikri. ellerinize sağlık. eve gidince yapacağım hemen kayınvalidemin bahçesi için, çok yakışırlar eminim.

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. tatilde bile çalışıyorsun, çalışkan arı seni :)
    hoş geldiniz, çok güzel olmuş mumluklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tatil diğerlerine göre daha az çalıştım. Moralim bozuldu ama:)

      Sil
  10. hoşgeldin canımın içi, kınalı kuzum, yalın ayaklum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) "koca göbeklim" i de eklesen iyi olur.

      Sil
  11. Bahçe için çok ideal süperr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, ben bu yaptıklarımı yazlığa götüreceğim, yada yenilerini yaparım yaaa...

      Sil
  12. çok güzel hepsi.hemen denemek istiyorum.bayıldım:)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel olmuşlar bahar gibi iç açıcı. Şu sıralar balkonda fazla vakit geçirir oldum mumluklarımı yakıp oturuyorum, eşim, ne yakıyorsun mumları sokak lambaları yetmiyor mu diye basiretsiz bir soru sorsa da benim motivasyonumu kimse bozamaz bu yaptıklarından ben de yapacağım arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  14. Hoşgeldin, mumluklar çok cici olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. çok çok güzel. bi de nedense ben çok duygulandım bu yazına:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim de... Umarım bilmeden bir yarana dokunmamışımdır..

      Sil
  16. ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR, ÇOKBEĞENDİM AMA ŞU TUTKAL İŞİ ÇOK KORKUTUYOR BENİ, Bİ BAŞLASAM GERİSİ GELECEK ASLINDA.. :) BU ARADA TATİL VE AİLENİZ İÇİN SÖYLEDİKLERİNİZ DE ÇOK HOŞ..

    YanıtlaSil
  17. çok hoş olmuş bahçede kullanımı süper olur. Özellikle geceleyin akrabalarla kahve içerken filan. peçete seçimleriniz çok güzell

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh harika oluyor evet, geçenlerde arkadaşımız geldi balkonda otururken yaktık mis gibi:)

      Sil
  18. muhteşem olmuş, hiç öyle basit de görünmüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok basit inan. Peçeteyi kes yapıştır bitti.

      Sil
  19. Okuyunca tatille ilgili konuşmalarınızı, gülümsedim ve "ben de artık tekaüt olup, böyle böyle konuşmalar yapmak istiyorum ailemle, akşamüstleri devrile devrile şekerlemeler yapmak istiyorum, keyfimin kahyası olmak istiyorum, İstanbul artık bıraksa keşke beni diye geçiriverdim içimden...
    Zayıf yerimden vurdun beni Nohut bacı :)
    Mumluklar ayrı zarif, ayrı güzel tabii, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ahhh açma hiç o konuyu... Az kaldı benim alıp başımı gitmelerime, yok hissediyorum yani, için için çoşuyorum, hayallerde evimi buldum, içini döşedim, sabah yürüyüşlerime çıktım....

      Sil
  20. Hoşgeldin Nohutcuğum! Mumluklarla dekoratif boyama işine adım atmış oldun,hayırlı olsun! Bu fotoğraflar şahane,şimdi sen annenlerin yazlığından renk renk çiçek böcek fotoğrafları koyasın ya bloğa ,ben eşime gösterip diyeceğim ki"benim çiçekler yine yazı atlatamadılar ,bak Aydalar'ın yazlığına ne güzeller ". Eşim de "Ayda kim ? "diyecek." Nohut canım ,bizim Nohut " diyeceğim ben de... Eşim "Ha tamam şimdi oldu" diyecek ... Sözün kısası bizim evde tanınıyorsun ve özleniyorsun!Arayı çok açma. Öptüm seni ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bizim de bu sene çiçeklerden yana pek şansımız yoktu, Rozet çiçekleri hiç olmadı mesela, kaç kere aldık hop öldüler.
      Yazın en dayanıklı çiçekler bizim ailenin tabiriyle "Kocakafalar" (Zinya deniliyor hani). Kesinlikle açmaları garanti, ama ağustos sonuna doğru onlar da bitiyor, ama o zaman da kurumuş kafalarını kopartıp saklarsan bir sonraki sene onlardan yığınla yeni çiçeğin oluyor, dayanıklı oldukları için biz çok seviyoruz hem de rengarenk...
      Ahh yolum bir düşse oralara kesin geleceğim kahveye... Öpüyorum bende.

      Sil
  21. Hoşgeldiniz.Mumluklar dizi dizi fener gibi çok hoş olur gerçekten.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Nohut bunlar harikaaaaa!
    Ne güzel akıl.
    Deneyeceğim ama kendime de pek güvenmiyorum hani.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güvenilecek, hatta yapabilir miyim diye düşünülecek bir durum yok, evde prit bile varsa dene gitsin:)

      Sil
  23. REALMENTE CÁLIDOS Y PRECIOSOS!!! :)

    YanıtlaSil
  24. Oh boy, I LOVE these!
    Sooo very pretty :)

    Hugs,
    Signe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'm sure that you make better than this:)

      Sil
  25. just lovely, thanks for the idea! Heather

    YanıtlaSil
  26. Hoşgeldin, renk, neşe ve ferahlık getirdin. :) Eline sağlık yine süper olmuş.

    YanıtlaSil
  27. Sizinle siz tatildeyken tanıştım ben.eski yazilarinizi bir bir okudum. Günlerce yolunuzu bekledim:) yorum yazanların nohut bacı diye seslenmelerine koptum,nekadar güzel:):):) tatilinize özendim ne yalan söyleyeyim. Buarada mumluklarda cok keyifli,ellerinize saglik. Daha ne söyleyeyim ki; hoşgeldin nohut bacı, hoşgeldim ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet evet sen de hoş geldin... Çok teşekkürler.

      Sil
  28. LOVE! LOVE! LOVE! Greetings from Poland-Iwona

    YanıtlaSil
  29. cıkstingen

    işte o sakince ve dikkatlice peçeteyi yaymak bana göre değil
    anında cırttadanak ediveririm o peçeteyi ben
    peşimde atlılar var atlılar :)

    sülalenin sakin birine yaptırırım ben bunu :)

    bu arada yokluğun hissediliyor blog dünyasında haberin olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Reyyanım sen sabırla o takıları nasıl yapıyorsun peki... Bana bahanelerle gelme, yaparsın hem de alasını yaparsın bir de boncuklarla süslersin üşenmeden:)
      Özledim bende buraları, bir de şu kol ağrımı hafifletsem daha çok olacağım buralarda...

      Sil
  30. bu kadar olur yahu!
    yaklaşık 1 saat önce yazını okudum hatta yazıcaktım o an birşey oldu kaldı.
    İnsan terliksiz gezer mi diye anne-nene modunda söylenicektim:-)
    olmaz olamaz:-)))
    öyle pvc olur işte:-)
    fotoğrafı beğenmene çok ama çok sevindim,demek ki iyi şeyler yapabiliyorum.
    Bende sana bu kadar açık renkte beyaz fotoğraflar nasl elde ediyorsun kullandığın shop prograımı diyecektim.Shop programına dair konuşmuştuk zati ama bu dediğimi deöğrenmek istiyorum senin aydınlık fotoğraflar vs için..
    çok şey anlattım,sağolasın.
    selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçma gelecek ama elimle ayaklarımın altına dokunuyorum böyle pütür pütür, aaa acayip zevkli.. Hani dudaklar çatlar da oynarsınya hafif hafif onun gibi:)

      Aydınlık fotoğraf olayını bende çok deniyorum aslında,.. Ve aslında bir de post hazırlamak istiyorum bu konuda ama Altınoluk'ta çektiğim fotoğrafları bir beğendim bir beğenmedim, dedim sen kimsin fotoğraf hakkında ahkam kesmek kim, biraz daha piş öyle yap o postu.. Ben sana da daha önce yazdığım gibi sadece picassa kullanıyorum, orada bazen ışık ekliyorum ama esas evde çektiklerimde daha başarılıyım çünkü hep aynı yerde çekiyorum:)

      Sil
    2. Picasa yerine photo scape kullanıyorum hala ama picasayı çözemediğimden mütevellit diyeyim de rezilliğim buradayım desin:-)
      olsun sen gene de yaz neden öyle diyorsun zati böyel böyel öğrenilir,bir sürü okuduğum fotoğraf yazılarını ehil kişiler yazmıyor ki her zaman ki onlardan daha iyi olduğunu diyebilirim.
      Ev fotoğraflarındai o ışığı ben bir tek bir arkadaşımın balkonunda bulabilmiştim o kadar:-)
      ne yapayım bende ışık peşinde koşayım,birde senin o beğendiğin bayramın 1.gününe ait sofrada hasbelkader yakaladım ışığı
      resmen ışığın peşinde koşuyoruz:-)))

      Sil
  31. Tatildesin diye ne zamandır bakmıyordum bloguna :( Dün de evde kenarda yığılı duran kavanozlarıma bakıp "kesin bunları atsam, lazım olur, en iyisi Türkiyeye dönene kadar dursunlar" dedim veeee...senin mumlukları gördüm..keyfim yerine geldi..
    Hem teşekkürler..hem de hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evde kavanoz koyacak yer bulamıyorum bende, atmaya kıyamıyorum ama sakla sakla bir yere kadar, bunları da tam atacakken dur sen bir deneyeyim dedim.

      Hoşbulduk bir de:)

      Sil
  32. E hoşgeldin gari :) Balıkesir'e gidince ben de öyle oluyorum.
    Ayy bunlar çok cici. Ne güzel peçeteler. Bunları yapmak için bir sürü kavanoz bulmam lazım şimdi. Bakalım yapabilecek miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsın yaparsın, basit , iş yapmaya kararvermekte...:)

      Sil
  33. Hooooooşgeldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnn :)
    Özlediiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!

    YanıtlaSil
  34. dün görür görmez yapmalıyım ben de demiştim. Eve gider gitmez de yaptım bir tane, hatta paylaştım bile blogumda. Sizinkiler çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  35. Şincik güzel olmamış da, tamamen meraktan soruyorum, kavanozlar derin ya, mumu nasıl yakıyorsun? yoksa ben mi beceriksizim.
    Anladın sen onu? yapmak için çıldırıyorum ama mumu nasıl yakacağımı düşünüyorum :D Çok mu salakça bir soru oldu :(
    bayıldım ben yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaa ne salakça sorusu, sor sen ne istersen.
      Kavanozlar geniş küçük tealight'ları elimde yakıp içine bırakıveriyorum, yada hani mutfak ocağını yakmak için olan tabanca gibi çakmaklar var ya onlarla yakıyorum. Hiç zor değil yani. Elinde yakıp içine bıravıverdiğinde yan yatarsa falan hemen üfle tekrar çıkart tekrar dene, ikinci de mutlaka olur:)

      Sil
  36. byıldım bu mumluklara, fotolarda da o huzur var, yıreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  37. Ohhh!!! They are gorgeus! I'll try to make my own little candle.

    YanıtlaSil
  38. süperrr bayıldımm blogunuzun takipçisiydim ama yeniden keşfettim gece gece tüm blgunuza bakıyorum :) ellerinize sağlık çok güzel fikirler edindim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...